Yleinen
20.11.2017

Ei kahden edestä vaan kaksi kertaa terveellisemmin (+ARVONTA!)

Ei kahden edestä vaan kaksi kertaa terveellisemmin (+ARVONTA!)

Mainos

Kaupallinen yhteistyö Minisun

On jonkin verran yleinen ehkä hivenen ”vanhan kansan luulo”, että raskaana olessa pitäisi syödä kahden edestä.  Kasvaahan naisen kohdussa toinen ihminen. Todellisuudessa raskausaikana energiantarve kasvaa useimmiten noin 300 kcal/vrk, mikä tarkoittaa esimekiksi kahta keitettyä kananmunaa.

Ravinnon määrän sijasta tulisikin kiinnittää enemmän huomiota ravinnon laatuun. Terveellisiä rasvoja, laadukkaita ja puhtaita ainesosia sekä vitamiineja. Voidaankin siis ehkä sanoa, että älä syö kahden edestä vaan kaksi kertaa terveellisemmin.

Koska raskausaika on aina kovin stressaavaa ja huolta herättävää, itse haluan ainakin helpottaa stressiä mahdollisimman paljon. Vaikka ruokavalioni peruspilarit ovat kunnossa ja syön terveellisesti, en halua ottaa turhaa stressiä ruokavaliosta. Syön paljon vihanneksia, hedelmiä ja sitä tavallista kotiruokaa.

Erityisesti nyt raskausaikana olen kiinnittänyt huomiota kalan lisäämiseen ruokavaliossani sekä hyviin rasvoihin esimerkiksi pähkinöiden sekä avokadon muodossa. Koska en tahdo stressata ruokavaliosta ja laskea, saanko esimerkiksi tarpeeksi tärkeitä vitamiineja, olen ottanut rinnalle avuksi raskausajan vitamiinit. Terveellisen ruuan lisäksi otan vitamiinit sekä hivenaineet purkista, jotta varmasti minä sekä kasvava vauvani saamme niitä tarpeeksi. Ja onneksi tästäkin on tehty meille odottajille niin helppoa.

Aloitin Minisunin Mama vitamiinin syömisen heti kun sain tietää raskaudesta. Odottavalle sekä imettävälle äidille tarkoitettu monivitamiini sisältää tarkat määrät juuri niitä vitamiineja ja hivenaineita, joita me tarvitsemme. Helppoa eikö?

Edellisessä raskaudessa monivitamiinin lisäksi jouduin turvautumaan lisärautaan, mutta tällä kertaa hyvä ruokavalio sekä rautapitoisten ruoka-aineiden nauttiminen on riittänyt. Apteekista saatavissa tableteissa on laskettu tarkat määrät päivän saantisuosituksesta ja minun ei tarvitse kuin muistaa ottaa yksi tabletti päivässä. Yksi tabletti osana monipuolista, terveellistä mutta kuitenkin ihan tavallista ruokavaliota. Uskon nimittäin, ettei terveellinen ravitsemus ole mitään rakettitiedettä. Ei edes raskausaikana. Vihanneksilla, hedelmillä sekä kotiruualla pärjää jo todella pitkälle!

Omaa kehoaan kannattaa myös kuunnella. Esimerkiksi väsymys, huimaus, huonvointisuus ja iho-oireet voivat olla oireita vitamiinien puutostilasta. En tiedä, oliko sattumaa vai ei, mutta kun minun raskaushimokseni saapui persilija, oli rauta-arvoni hivenen laskusuunnassa.

Uskon myös vahvasti siihen, että joskus raskaushimojaan saa kuunnella. Kun ruokavalion peruspilarit ovat kunnossa ei pieni herkuttelu silloin tällöin haittaa. Ei kannata olla itselleen liian ankara ja miettiä ihan jokaikistä suupalaa ja sen mahdollista vaikutusta vauvaan. Se aiheuttaa ihan turhaa stressiä sekä huolta, mitä varmasti muutenkin on raskausajassa tarpeeksi vaikka kaikki menisikin hyvin. Ja suklaahan tunnestusti vähenetää stressiä eikö vain?

Koska vitamiinit ovat tärkeitä myös muille kuin odottajille ja imettäjille, saan arpoa teille sylin täydeltä vitamiineja!

Arvontaan voit osallistua kertomalla kommenttikentässä, miten huolehdit vitamiinien saannista.

Arvonta aika loppuu maanantaina 18.12 kello 12:00!

Arvonnan palkintona on Minisunin tuotepaketti (arvo noin 43 €):

1 x Minisun Monivitamiini Mama 120 tabl. 

2 x Minisun Oliiviöljytipat 10 ml

1 x Minisun D-vitamiini 20 mikrog 200 tabl.

Onnea arvontaan!

Yhteistyössä Minisun. 

Avainsanat

Kommentit

Syön samoja mama-vitamiineja kuin sä! 🙂 Syön myös kalaöljyä ja kalsium-lisää!

Käytän samoja mama-vitamiineja kuin sinä 😊 hedelmiä, vihanneksia ja kalaa yritän syödä suositusten mukaan, vaikkakin välillä tuntuu, ettei etenkään kasviksia tule syötyä tarpeeksi. Onnekseni mieleni on tehnyt kaikkea raikasta joten ainakin satsumia ja smoothieita on mennyt jonkin verran. 😊 Olen paljon seurannut blogiasi ja fiilistellyt täällä ihanaa masuasi! Itse olen 12. viikolla ja huomenna (tai siis tänään koska kello on yli puolenyön) menemme miehen kanssa ensimmäiseen ultraan eli niskaturvotusultraan. ❤ Jännittää, miten pikkuinen voi! ❤

Sama monivitamiini täälläkin käytössä monipuolisen ruokavalion rinnalla :).

Monipuolinen terveellinen ruoka, juurikin nuo Minisun Mamat ja vielä lisäksi D-vitamiinia tippoina.

Syön juuri tuota Minisun Mamaa, huolehdin ruokavaliosta allergioiden sallimissa rajoissa ja yritän myös liikkua. Tietenkin vältän kaikkea josta on lapselle haittaa. Nyt viikot 12+1

Terveelinen, paljon vihreää sisältävä sekaravinto. Kalaa ainakin kahdesti viikossa. Raudan ja foolihapon saatiin kiinnitän ruokavaliossani erityishuomiota.Purkista otan d:eet ja omegat.

Perus kotiruoka ja lisänä juurikin tuo Minisun Mama-monivitamiini.

Ruokavaliolla ja vitamiinipurkilla =). Mukaan kivaan arvontaan!

Monivitamiini purkista, d-vitamiini sekä rauta. Lisäksi syön monipuolisesti liha-, kala- ja kasvisruokia sekä paaaaljon hedelmiä. Nyt rv 35 ja mahdoton himo mandariineihin, persimoneihin ja omppuun!

Otan nykyisin päivittäin monivitamiinin, magnesiumia, kalaöljyt ja deetä. Ennen kuin sain poikani, aloitin silloin ottamaan raskausajan vitamiineja noin 4kk ennen kuin vauvaa lähdimme edes kokeilemaan. Tuntui silloin hyvältä myös puhdistaa keho kaikenlaisista huonoista tavoista ja ravinnosta ja opetella sellaiset elintavat, millä voisin antaa vauvalle mahdollisimman puhtaan elinympäristön missä kasvaa.

Lapsiperheen monipuolinen ja terveellinen kotiruoka sekä monivitamiinia purkista.

Itse aloitin taas heti plussattua Minisunin Mamat! 🙂 Käytössä myös erikseen kalkki, D ja rauta sekä magnesium.

Ruokavalio ja monivitamiinit. 🙂

Monivitamiinilisää ja B12-vitamiinia purkista.

Perusvitamiinit on minulla käytössä 🙂

Terveellinen ruokavalio ja vitamiinilisät 🙂

Terveellinen ja monipuolinen ruokavalio ja lisänä purkista vitamiineja 🙂

Terveellisen ruokavalion lisänä on hyvä käyttää nuita 🙂

Syömällä monipuolisesti ja välillä otan lisävitamiinia purkista 😊

Juuri tuo sama monivitamiini Mama on mullakin ollut käytössä siitä lähtien kun lopetettiin ehkäisy. Pari kuukautta tässä mennyt ja ihan heti ei ole tärpännyt, toivottavasti pian. Monivitamiinin lisäksi otan vielä d-vitamiinia ja omega3:a.

Sama vitamiini käytössä,ollut heti plussauksesta lähtien 🙂

Pyrin syömään monipuolisesti kaikkea, ja lisäksi otan monivitamiinin turvaamaan kaiken tarpeellisen saannin

Perusvitamiinit käytössä 🙂

Monipuolinen, terveellinen ruoka ja lisinä sinkki ja D-vitamiini 🙂

kaunis pillerirasia jonne laitan viikon tabletit valmiiksi

Hyvä vaihteleva ruokavalio on tavoite, mutta täydennystä tulee otettua purkista säännöllisesti.

moi,
taitaa monivitamiiniporeisiin jäädä jos aamulla muistaisi sen juoda ja yrittelen popsia hedelmiä enemän.

Juuri kuten sinäkin, eli normaali perusterveellinen ruoka, hedelmillä ja marjoilla ja näillä samoilla vitamiinitableteilla!

Meille syntyy kesäkuussa vauva, joten raskausvitamiineja ja välillä Beroccaa ym.
Hedelmiä, ja kesäisin aurinkoa 🙂

Yritän syödä terveellisesti ja D-vitamiinia purkista, lisäksi sinkkiä ja B:tä, kun flunssa uhkaa tai pääsee valloilleenkin.

Olen raskaana viikolla 9+4 ja kova pahoinvointi ja oksentelu on verottanut vitamiinivarastoja… Kaikki kokeilemani pillerit tulevat samantien ylös. Eikä syömäni ruokakaan ole terveellisimmästä päästä pahoinvoinnin vuoksi. Ehkä minisun-tuotteista olisi apua?

Purkista myös täällä perus kotiruoan ja vähän runsaammin tullut syötyä kasviksia ja hedelmiä 🙂

Syömällä terveellisesti ja monipuolisesti ja lisäksi vitamiineja purkista.

Pyrin syömään terveellisesti ja monipuolisesti, lisäksi otan raskaus- ja imetysajan monivitamiinia (meillä 3vkoinen vauva jota imetän) aina kun muistan 🙂

Pyrin syömään monipuolisesti. Lisäksi käytän jonkin verran vitamiineja.

Raskaus- ja imetysaikana syön juuri esittelemiäsi mama-monivitamiineja, muulloin otan d-vitamiinilisän.

Joka päivä tulee syötyä salaattia, kotiruokaa ja hedelmiä. Ja nyt raskaana ollessa otan just näitä monivitamiineja. 🙂

Monipuolista ruokaa ja vähän vitamiinien apuakin 🙂

Syön suositeltuja vitamiineja. 🙂

Syön hedelmiä ja marjoja.

Ruokavaliolla ja lisäksi syön D-vitamiinia aina kun muistan. Raskausaikana olivat nuo samat vitamiinit käytössä. 🙂

Nappasee vitamiinipurkista.

Terveellistä ruokaa ja talvisaikaan lisävitamiineja purkista.

Ruokavaliolla ja juuri noilla Mama-vitamiineilla 🙂 Ovatkin pian loppumassa taas.

Otetaan vauvan kanssa molemmat omat vitamiinimme aina aamupalalla. Itse käytän vielä raskausvitamiinivalmistetta, koska imetän.

Perusvitamiinit käytössä 🙂

Pyrin syömään monipuolisesti ja otan joka päivä MAMA-vitamiinilisää, joka on aika lopussa. Tarvitsisin uuden!:D

Paikkailen huonoja ruokailujani toisinaan purkkivitamiineilla! Erityisesti hedelmiä tulee syötyä liian vähän talviaikaan, joten en varmastikaan saa kaikkia tarpeellisia vitamiineja ravinnosta.

Syömällä monipuolisesti, ottamalla D-vitamiinilidän, ja raskaana ollessa söin tietysti foolihappoa ja monivitamiiniä.

Raakausajan monivitamiini on käytössä päivittäin. Lisäksi monipuolisesti kasviksia ja pinaattia, jotta rauta-arvot pysyisivät mahdollisimman korkealla.

Monipuolinen ravinto ja vitamiinitabletti näin raskausaikana. 😊

Herkälle vatsalle minisun tuotteet ovat parhaita. Nyt käytössä d-vitamiini. Meidän lähi apteekista ei löydy mama tabletteja, ne olisivat nyt tarpeen.

Minisun tuotteet ovat mun herkälle vatsalle parhaita ja siksipä nytkin käytössä d-vitamiini minisun. Meidän apteekista ei löydy mama tabletteja joita olen kovasti kaipaillut.

Mukana! 🙂 D-vitamiinilisää olen ottanut, en muuta.

Syön raskausajanmonivitamiinia, aloitin jo useamman vuoden ennen plussaa myös foolihapon 🙂 Kiinnitän huomiota myös monipuoliseen ruokavalioon.

Meillä laskettu aika muuten vaan kaksi päivää myöhemmin kun teillä. Samoissa mennään!

Näitä samoja vitamiineja olen syönyt koko raskauden ajan ja imetyksen ohella toki tarkoitus jatkaa. Täällä myös odottelen jouluvauvaa 🙂

Syön joka päivä apteekista ostetun monivitamiinitabletin. Lisäksi hedelmät ja kasvikset kuuluvat jokapäiväiseen ruokavalioon. 🙂

Minulla on ollut alkuraskaudessa ensin käytössä vain D-vitamiini ja foolihappo, tuli hirveät päänsäryt ja neuvolassa puhuin asiasta. Kehoitti heti aloittamaan kyseisen minisun monivitamiinin, koska rauta-arvot olivat hieman tippuneet edellisestä mittauksesta. Nyt olen Rv 22 ja päänsäryistä ei tietoakaan. Joten tämä minisun monivitiini auttoi näihin päänsärkyihin. Olen kyllä tyytyväinen kyseiseen tuotteeseen. Syön myös monipuolisesti hedelmiä ja muita ruokia joten myös niistä saa vitamiinia hyvin.

Aloitin mama-vitamiinien syömisen jo silloin, kun yritimme kolmatta. Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa en syönyt moisia alusta alkaen, sillä ne saivat huonon olon/tuli tarve halata vessanpönttöä. Kummassakin raskaudessa olen alkanut syömään rautaa parissakin eri muodossa, joissa toisessa oli jotain muitakin vitamiineja.

Monivitamiini, d-vitamiini, sinkki ja kalaöljykapselit käytössä ympäri vuoden.

Samoja vitamiineja käyttänyt nyt raskausaikana ja tavallinen kotiruoka ja hedelmät.

Olen syönyt minisun mama tabletteja koko raskausajan, ja sitten normaalia kotiruokaa ja hedelmiä.

Raskausaikana söin samoja raskausajan vitamiineja, nyt imetyksen aikana en ole syönyt vaikka pitäisi. Hedelmiä ja monipuolista ruokaa 🙂

Ruokavaliolla ja Mama monivitamiineilla.

Samat vitamiinit käytössä ☺

Samat vitamiinit käytössä nyt raskauden loppuessa saavat jatkua imetyksen myötä, toivottavasti mahdollisimman pitkään 🙂 mies syö d:t purkista ja tyttö saa päivittäin muumi d-vitamiinin.

Monivitamiineja popsin terveellisen ruoan ohella. (:

Monen purkin taktiikalla. On foolihappoa, C:tä, D:tä magnesiumia, rautaa..

Otan vitamiinia purkista 😀 On monivitamiini, omegat, deet, ceet. Toki yritän myös syödä terveellisesti, mutta se ei aina onnistu. Varsinkaan, kun en tykkää hedelmistä juuri yhtään..

RvaJ

Nyt raskaana koitan muistaa vitamiinien ja mhb:n lisäksi kalaöljyn, kookosöljyn, pähkinät ja siemenet. Niillä ja muutenkin ruokavaliolla pääsee jo pitkälle 🙂

D vitamiinia olen käyttänyt muut on nyt jäänyt vähemmälle.vihannekset ja hedelmät kuuluu myös joka päivään.

Huonosti 😂 olen syönyt huonosti ja vitamiineja en ole ottanut. nyt kuitenkin kun olen raskaana, aloitin samat vitamiinit ja kiinnittänyt huomiota syömisiin. Joten kiva ja tarpeellinen paketti olisi😊 kaisa

Terveellinen ruokavalio ja monivitamiinit 🙂

Terveellisellä ruualla ja näillä samoilla minisunin mamas vitamiineilla 🙂

Oon ihan tosi huono muistamaan päivittäisiä pillereitä, joten luotan siihen, että saan ruokavaliosta sen mitä tarvitsen ja myös siihen, että keho kertoo kyllä, jos jotain puuttuu 🙂 raskausaikana oon osin tiedostamattakin lisännyt kasvisten ja hedelmien syöntiä ja uskon että se riittää.

Mulla on käytössä tällä hetkellä Fitlinen Optimale-setti ja lisäksi syön erikseen D-vitamiinia.

Minä käytän juuri noita samoja pilsuja 🙂 perusterveellisen ruokavalion tukena.

Tämän raskauden aikana olen syönyt ihan vain perusvitamiineja, sen lisäksi raskauden alussa söin foolihappoa lisänä. Tietysti hyvä ruokavalio ja runsaasti hedelmiä auttaa vitamiinien saannissa.

Oma kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.