Yleinen
1.6.2017

RUOKAVALIO JOKA LAITTAA KROPAN TOIMIMAAN

RUOKAVALIO JOKA LAITTAA KROPAN TOIMIMAAN

Moikka! Se on kesäkuun eka kohta jo historiaa ja aikamoinen päivä on ollutkin, ainakin jos säästä puhutaan. Vissiin koko Suomi on saanut nauttia ihanista säävaihteluista. Toisena hetkenä paistaa aurinko ja toisena taivaalta tippuu valtava määrä rakeita. Meillä kesäkuun eka on myös aika spessupäivä, sillä se on meidän vuosipäivä. Viisi vuotta tuli plakkariin ja huomenna päästään sitä juhlistamaan, kun päästään piiiiiitkästä aikaa treffeille. Toka kerta Noelin syntymän jälkeen, joten kyllä on luvassa aikamoista harvinaista herkkua!

Jatketaan tänään kuitenkin vielä hyvinvointi-teemalla ja nyt niihin lupaamiini ruokakuviin. Tässä kurkkaus tän hetkiseen ruokavalioon! Tällä on menty nyt neljä viikkoa ja toiset neljä vielä luvassa, sitten katsotaan tekeekö Tiina jotain viilauksia ja mihinkä suuntaan. Kroppa on selkeesti ottanut ruokavalion hyvin vastaan, sillä vatsa toimii ja painokin on lähtenyt laskuun, mikä olikin se isoin toive mulla tässä projektin alussa.

AAMUPALA

0,5l vettä tyhjään vatsaan, kaurapuuroa, maapähkinävoita, raejuustoa ja banaania.

LOUNAS/PÄIVÄLLINEN

Jauhelihaa, pastaa, kesäkurpitsa-tomaattipaistosta ja miniluumutomaatteja.

Kanaa, runsaasti salaattia, puolikas avocado ja pastaa.

Tonnikala-riisipaistos pinaatilla ja tomaattia.

Kanaa, riisiä, paistettuja vihanneksia ja tomaattia.

VÄLIPALA

Rahkaa, hedelmää/pilttiä ja cashew-pähkinöitä.

ILTAPALA

Ruis/kauraleipää, kalkkunaa, vihanneksia, pulikas avocado ja kananmuna.

Eikö näytäkin aika hyvältä ja runsaalta? Kyllä sitä saa syödä hyvin, kun syö oikein. Mun ruokavalio ei tosiaan ole mikään tiukkis dieettivalio, vaan sitä laatiessa Tiina on ottanut huomioon mun imetyksen. Aika lahjakkaasti sitä ehti raskauden aikana jo unohtaa tuon säännöllisen syömisen ja välipalojen merkityksen. Kroppa toimii niin paljon paremmin ja tasaisemmin, kun se saa polttoainetta tarpeeksi usein ja sopivan kokoisina annoksina. Vielä kun muistaa juoda sen kolme litraa päivässä vettä, niin homma toimii ja se tuntuu niin hyvältä. Suosittelen kokeilemaan!

Niin kuin näette myös sen, että vaihtelevuutta saa ruokahommiin, vaikka söisikin puhtaammin ja tarkemmin. Kunhan vaan jaksaa käyttää välillä aikaa varioimiseen, voi ruokavaliollakin syödä muutenkin kuin kanan kanana ja riisin riisinä. Mielikuvitus on tässäkin avainasemassa.

Mitään tarkkoja määriä en julkaise, sillä ne ovat niin yksilöllisiä juttuja, joihin vaikuttaa niin moni asia. Mutta maalaisjärjellä pääsee tässäkin asiassa pitkälle!

Noudattaako siellä porukka jotain ruokavalioita? Millaisia? Miten muuten syötte – säännöllisesti vai silloin kun ehtii? Toivottavasti tästä oli jotain apua ja inspiraatiota teille, jotka apua näihin asioihin ootte kyselleet <3

Seuraa blogiani, FacebookissaBloglovinissa ja Instagramissa + Snapchat: @essipieces.

Avainsanat

Kommentit

Mää oon nyt sillä Fit By Sofia Basic kuurilla. ruokailu sujunu ok, kropassa näkyy ja tuntuu muutoksia. En vaan ymmärrä miten en saa aikaiseks tehä koti aerobista ja käyä salilla. 4vko takana ja 4vko dieettiä edessä. En olis ikinä uskonu et musta tulee se äiti joka jämähtää sohvalle… 2v+9kk lapset=tekosyy. Mutta tsemppiä dieettiin sulle. Nää postaukset on kyllä kivoja 😊

Mitä tuosaa tonnikala-riisipaistoksessa on? Olisi kiva päästä kokeilemaan sitä 🙂 hyvältä näyttää👌

Oma kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *