Yleinen
2.4.2017

Kolme ihanaa sekä edullista vegaania ja gluteenitonta lounasta!

Kolme ihanaa sekä edullista vegaania ja gluteenitonta lounasta!

Vegaanius on tuonut paljon  uusia ulottivuuksia ruokavaliooni. Ryhdyin vegaaniksi puhtaasti terveyssyistä ja se onkin ollut ruokavaliotani koskien elämäni paras päätös. Ravitsevan ja täyttävän ruoan löytäminen on ollut haasteellista muiden ruokarajoitteideni kanssa, joten olen joutunut oikein etsimällä etsimään tuotteita, jotka sopivat vatsalleni ja jotka eivät sisällä maitotuotteita, munaa tai lihaa, sen eri muodoissa. Eniten haasteita on tuonut lounas.

Tutustuin taannoin tofuun ja rakastuin. Paistettu tofu ei maistu millään tasolla broilerilta eikä varsinkaan lihalta. Se voi olla ravintoarvoiltaan lihaan verrattavissa mutta maku on täysin omansa. Ja minä pidän siitä. Etenkin nämä marinoidut tofut iskevät minuun erityisesti. Alla olevat lounaat von koostettu yksinkertaisista aineksista. Tofu sekä juurekset ovat edullisia. Vegaaniruoan ei tarvitse olla kallista ollakseen ravitsevaa.

Marinoitua tofua

Porkkanaa

Punajuurta

Gluteenitonta ja vegaania kikherne pastaa (tämä ei ole järin halpaa mutta paketti on riittoisa tällaissa ruoissa jossa se on osa ns wokkia eikä lisuke)

Chilikastiketta

Tomaattia

Punasipulia

Paista tofut kookosöljyssä. Keitä porkkanat ja punajuuret sekä pasta vaikkapa samassa vedessä. Laita keitetyt ainekset pannulle tofun kanssa. Lisää lautaselle raaka sipuli ja tomaatit sekä chilikastike. Yksinkertaista ja hyvää!

Maustamatonta tofua

Currytahntaa

Kidneypapuja (itse en juurikaan pysty papuja syömään joten tässä papujen määrä on tosi pieni, normaalisti niitä kannattaa lisätä enemmän

Oliiveja

Tomaatteja

Porkkanaa

Punasipulia

Paista tofut ja punasipuli kookosöljyssä. Keitä porkkanat ja lisää ne pannulle. Lisää myös tomaatit ja oliivit sekä lopuksi pavut. Paista hetki. Nauti!

Marinoitua tofua

Punajuuria

Porkkanaa

Maissia

Bbq-kastiketta

Kesäkurpitsaa

Punasipulia

Kevätsipulia

Chilikastiketta

Tämä on aikalailla samalla kaavalla kuin edelliset. Paista tofu, keitä juurekset ja maissi. Lisää pannulle Bbq-kastikkeen kanssa. Paista samassa hötäkässä kesäkurpitsa. Tee minisalaatti tomaatista ja sipuleista. Mausta chilikastikkeella ja tietenkin, nauti!

Kommentit

Oma kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.