ruokalistamme
3.9.2014

Ruokalista osa 1

Ruokalista osa 1

Makaronilaatikko, jauhelihakastike, lihapullat. Broilerilaatikko, broilerikastike, broileripullat..

Edellämainittu rimpsu voisi olla meidän viikon ruokalistamme. Tai ainakin jokunen kuukausi takaperin olisi voinut. Ei ensiajatuksella uskoisi, miten paljon mielikuvitusta voi monipuolinen ruokavalio vaatia.

Koison siirtyessä täysin samoihin pöperöihin kanssamme 1 vuotiaana, aloin kiinnittämään huomiota kokonaisuuden monipuolisuuteen. Ajatus siitä, että Koisomme tunnistaa epäkehittyneillä makuhermoillaan vain jauhelihan sekä broilerin ja sylkee muut pois, ahdisti. En aio antaa sen tapahtua.
Niimpä meillä on viimeaikoina kokkailtu mukavuusalueen ulkopuolella. Eilen jääkaappiimme oli luomuosuuskunnasta kertynyt useampi kesäkurpitsa. Mielestäni se on aina ollut aika turha vihannes.
Melkein kuin kurkku, muttei läheskään. 
Pienen googlauksen ja reseptin modaamisen jälkeen sain siitä kuitenkin aikaiseksi päivällisen oikein helposti ja lapsiystävällisellä vaivalla. Kaikenlisäksi kerrankin uudenlainen pöperö upposi koko perheelle. Yleensä viimeistään puoliso nyrpistelee, varsinkin jos pöydässä on liikaa kasviksia. Myös hyvä resepti painonpudottajalle. Yhdessä täytetyn kurpitsan puolikkaassa on 100kcal.

Lisukkeena mintulla ja voilla maustettua jasmiiniriisiä .

400g jauheliha
500g tomaattimurska
nippu sipulia
fetajuustoa
Basilika/pippuri/suola/provencelen yrtit.

Jauhelihat ja sipulit varsineen pannulle, kypsennyksen jäkeen tomaattimurska ja feta.
Koverretaan kesäkurpitsat (älä missään nimessä käytä veistä. Siitä ei tule kuin sanomista).
Täytetään, päälle juustoraastetta. 200 asteiseen uuniin 15min.

Kommentit

Oma kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.