Fitness
5.6.2015

kevyesti kuntoon osa 9

kevyesti kuntoon osa 9

Huh kiirettä..

Mulla on ollut nyt niin kiire Bunda nilkkapainojen ja myös juontohommien kans että en ole ehtinyt treenaamaan. Ehkä ehdin tänään illalla mutta tässä teille yksi kevyt treeni jonka voitte tehdä ettei teidän tarvi olla tekemättä treeniä vaikka minä en ehdi.

Eilen mulla kyllä tuli treeni kun Laitoin Bundat liikenteeseen. Useampi sata kiloa tuli pakattua painoja laatikoihin ja matkaan kohti uusia omistajia..

Bundasta lisää osoitteessa www.bunda.fi

Mutta tässä teille treeni:

Ja koska mulla on nytkin kiire niin teen tämän nopeasti:

tehkää kevyesti kuntoon osa 2 MUTTA:

tehkää kaikki liikkeet TUPLANA koska ollaan jo päästy hieman parempaan kuntoon =)

eli:

40 x kädellä kosketus vastakkaiseen nilkkaan, palaa aina keskelle ylös puolen vaihdon välissä (20/puoli) pieneksi lämmittelyksi

IMG_1771IMG_1769IMG_1772

6 etunojapunnerrusta (voit pitää myös polvet maassa jos tuntuu liian raskaalta)

20 askelkyykkyä (vuorojaloin, ja tosiaan vain 10/jalka)

toista nämä 2 kertaa

IMG_1773IMG_1774IMG_1775

20 selkälihasliikettä, jalat mukaan nostoihin

60 sekuntia lankkua (laske rauhassa kolmeenkymmeneen ei tarvitse kelloa)

toista nämä 2 kertaa

IMG_1784

IMG_1777

20 jenkkikyykkyä, (purista pakaroita yhteen ylhäällä) (kutsutaan vissiin myös muilla nimillä mutte mulle tämä on tämä)

20 kädellä kosketusta vastakkaiseen nilkkaan

toista nämä 2 kertaa

IMG_1785

IMG_1787

40 vuorojalanojennusta (vatsalihasliike), 20/jalka. Rutista ensin vatsat tiukaksi nostamalla niska ja hieman hartioita ylös ja vetämällä vatsaa sisään.

20 ”penkki”punnerrusta vapailla painoilla. Mulla oli tässä 3,5kg painot ja sä voit ottaa mitä kotoa löytyy. Ja jos ei löydy mitään painoja kotona niin täytä kaksi 1,5l limupulloa vedellä niin niistä saat pienet vastukset.

Toista nämä 3 kertaa

IMG_1781IMG_1780IMG_1782IMG_1783

Ja loppuun vielä

40 askelkyykkyä

IMG_1775

ja pienet venytykset selkään (nilkan kosketus ristiin) plus taka- ja etureisiin (pidä venytys n 10 sekunnin ajan)

IMG_1788

IMG_1789IMG_1790

IMG_1796

se oli siinä.

Kohdassa … voit hengähtää vaikka noin 10 sekunnin ajan mutta tarkoitus olisi että tehdään liikkeet putkeen hyvää tahtia mutta kiirettäkään ei tarvitse pitää.

Avainsanat

Kommentit

Onkos muuden Bundaa saatavilla messutarjouksena Lahden Fitness-Expo- messuilla 10-11.10.2015 ?

Mari Valosaari

Valitettavasti Bunda ei ole mukana. Mä oon itse paikalla mutta fitnesstukun osastolla.. Mutta voishan messujen jälkeen jonkun tarjouksen heittää =)

Siis miten ihana ja reilu oot kun jaksat näyttää kunnon treenivinkit ! Hatun nosto sulle tuoreelta koti äipältä ! Olisko sulla postausta vaikka esim. Aloittelijoille kans joku iisi ruokavalio tai suosituksia/vinkkejä tai mitä ei kannata uskoo/syödä??

Mari Valosaari

Koitan olla vieläkin jakseliaampi ja reilumpi jatkossa. kevyitä treenivinkkejä on vielä jossain kohtaa luvassa. Mun kirjasssa -Fitness elämäntavaksi on ruokavalio jota kuka tahansa nainen voi noudattaa. Siellä on myös muita vinkkejä ja ohjeita esim ruokailuun.

Kiitos paljon vinkeistä … on kyllä tehokkaita.. mulla erikseen sali ohjelma mutta tää on hyvä juttu himas tehdä ku tuntuu siltä et ei vaan millään jaksa mennä salille…

Mari Valosaari

Ole hyvä, jatkat vain näillä ja lisäät toistoja kun alkaa tuntua liian kevyeltä

Ihanaa että löysin tämän blogin…vieläköhän ehtisin mukaan kunnonkohotusprojektiin…?

Mari Valosaari

Hei

Sen voi aloittaa ihan omaan tahtiin ensimmäisestä jaksost koska tahansa.

Koskas seuraavaa postausta on tulossa? 🙂

Mari Valosaari

Soriiiiii, alkukesä oli niin kiireistä että ei tullut kirjoiteltua!!!

Tulinpa kurkkaamaan millainen blogi sinulta löytyy, kun fittnespäiväkirjat saivat tähän mamman intoa alkaa taas liikkua ja ainakin yrittää syödä vähän paremmin. Kuopus kolme kuukautta ja esikoinen kaksi puoli pitävät kyllä kiireisinä. Jumpat kirjottelin ylös ja kokeiluun tukevat varmasti. Plussaa niissä on, että ne pystyy tekemään kotona eikä mene hirmu kauaa. Aurinkoista kesää sinulle!

Mari Valosaari

Tsemppiä treeneihin Nenna!

jospas se aurinko tosiaan vielä joskus esiintyisi meille kaikille =)

Kiitos siitä että olit mukana Fitnesspäiväkirjoissa! 🙂 Se on niin ihana ohjelma ja on tuonut minulle paljon iloa ja motivaatiota… Kyllä siinä kyynel vierähti, kun viimeiset lopputekstit katsoin… Toivon niin sydämestäni jatkoa sarjalle! 😉 Kaikkea hyvää Sinulle ja perheellesi! 🙂

Mari Valosaari

Kiitos Blondi,

Olisihan se hienoa jos jatkoa tulisi.

Kaikkea hyvää myös sinulle =)

Terve Mari, ja toivottavasti taas olet. Oon 37 vuotias mies ja pitkänlinjan body kilpailija ja nähnyt skenessä läheltä pitkään lähes ””kaiken”. Haluan kertoa että mulla oli älyttömät ennakkoluulot sinua kohtaan henkilökohtaisesti ja siitä miksi edes olet koko fitnespäiväkirjaohjelmassa. Toki tiedän siskosi jäljen fitnespuolella mutta sinusta oli jotenkin negatiivinen ajatus. Syytä tälle en tiedä mutta sen tahdon kertoa että sinä ja esiintymisesi muutti typerän käsitykseni täysin ja olin erittäin yllättynyt kuinka upea ihminen ja kisaaja olet. Uskon että saisit hyvää tulosta myös ifbb liiton puolella jos sinne menisit. Kiitos kun teit oloni tyhmäksi ja sait näkemään että koskaan ei pidä tuomita ketään pelkän kuoren ja omien ennakkoluulojen vuoksi. Kaikkea hyvää ja voimia jokaiseen taistoon mitä eteesi tulee.

Mari Valosaari

Kiitos TT

On täysin totta että ennakkoluuloille ei saisi antaa valtaa.

Aloitin kisaamisen muualla kun ifbb:llä ei silloin vielä ollut Bikinifitness sarjaa ja sille tielle olen jämähtänyt, mutta ei sitä koskaan tiedä josko joskus kävisi kisaamassa myös siellä =).

Kaikkea hyvää sinulle =)

Moi! Oon nähnyt sun pömppömahan Fitnesspäiväkirjoissa, ja mulla on aina välillä samanlainen, vaikka oonkin muutoin hoikka, eli silkkaa turvotusta! Mikä sun ruokavalio siis on? Yritin selailla blogia, mutta en löytänyt tarkempaa tietoa. Hillitsetkö pömpötystä esim gluteenittomalla tai maidottomalla vai jollain muulla ruokavaliolla?

Mari Valosaari

Moi Anniina,

Etsiskelen vielä tarkempaa ruokavaliota mutta gluteeniton ja maidoton on kyllä auttanut pitämään turvotukset kurissa lähes kokonaan. Muta välillä tulee sellaisiakin tuotteita vastaan joissa noita ei ole ja alkaa turvottamaan.

Moikka! Miksi näitä postauksia ei enää tulekkaan säännöllisesti? Ymmärrän kyllä, että jutun ideana oli, että sinä postaat omat tekemät treenisi ja me sitten ’matkitaan’ perästä. Mutta ’rapakuntoisena’ aloittaneen on vaikea pitää motivaatio yllä, kun treenipostausten virta katkesi.

Mari Valosaari

Moi Maria.

Pahoittelen ettei ole tullut. Olin ratsastusleirillä joka olikin intensiivisempi kuin kuvittelin. Oli tarkoitus päivittää blogia myös siellä mutta kokoajan oli niin paljon niin ihanaa ohjelmaa että en malttanut vetäytyä koneen ääreen…

Oma kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.