Fitness
26.5.2015

Auts nyt sattuu –sisältää myös infoa kevyesti kuntoon porukalle

Sitä välillä kuvittelee olevansa supernainen vaikka tietää ettei oo.

1,5 kuukauden vuodelevon ja yhteensä 2,5 kk urheilemattomuuden jälkeen oon tässä pikkuhiljaa palannut liikunnan pariin.

Sunnuntaina oli naisten kymppi ja menin sinne sillä periaatteella että kävelen ja ehkä vähän hölkkään, mutta joukkopaineen ja hyvän fiiliksen johdosta tulikin juostua koko 10 kilometriä. Vielä eilen maanantaina ei ollu mitään mutta tänään tiistaina todellisuus iski.

Nyt aavistuksen kaduttaa tuo innostus juoksemiseen nimittäin jalat on ihan super kipeenä. Lihaksia särkee nilkasta ihan tuohon lantiolle saakka. Te jotka ootte mukana ”kevyesti kuntoon” projektissa niin älkää juosko sittenkään vaikka niin vielä viime kirjoituksessa kehoitin tekemään. Vaikka eihän lihaskivussa sinänsä mitään pahaa ole. Lihasten kuuluu tulla kipeäksi kun niitä kehitetään, mutta tuossa projektissa ei ole vielä tässä vaiheessa tarkoitus tehdä mitään älyttömiä harjoitteita. Tosin se 100 askelkyykkyä oli ilmeisesti jollekkin tehnyt jalat aikas kipeiksi. Itsellä se teki pakaralihakset kipeiksi. Mutta siis pointtina se että tehkää vaan se lenkki mutta ei ehkä kannata juosta koko matkaa. Tai saa jos haluaa mutta kipeeksi taitaa tulla =)

Täytynee käyttää foamrolleria illalla ni jospa ne siitä vertyis.

IMG_1621

Avainsanat

Kommentit

Moikka 🙂

Nämä kevyesti kuntoon ovat olleet tosi hyviä mielestäni ja toivottavasti niitä tulee jatkossa lisää.

PS. Haluaisin kysyä teiltä yhden asian kun olin huomannut että tiedätte hyvin nämä kuntoilu ja lihaskunto asiat. Eli saako esimerkiksi tehdä kylmiltään vatsalihaksia kuten : kyynärpäät maassa ja lantio pysyy ylhäällä noin 5 minuuttia? Vai eikö kylmiltään saa tehdä mitään sellaista?

Pidin kaverin kanssa kilpailut kuka pysyy pisimpään tässä asennossa ja kokeiltiin sitä ihan kylmiltään 🙂

Kiitos paljon!

Mari Valosaari

Moi Ansku,

kiva että tykkäät. tänään teen taas seuraavan treenin ja päivitän sen illalla.

Kyllähän aina on hyvä lihaksia hieman lämmitellä ennen varsinaista treeniä mutta kyllä tuota lankutusta ainakin voi ihan kylmiltäänkin tehdä. Kovia painoja ei kannata alkaa nostelemaan ilman lämmittelyjä.

Haha oli pakko tulla kommentoimaan! 😀 nii hyvä ku annoit sille Milalle oliivin siinä jaksossa. ;D Niin mäki voisin tehä joskus jos lapsi kerjäis jotain eikä uskois mua. 😉

Mari Valosaari

Joo hahaha en ite edes muistanu sitä. Oli kyllä hyvä kikka =)

Oma kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.