Äiti elämää
15.5.2015

Kevyesti kuntoon osa 1 rapakuntoiset tervetuloa mukaan!

Kevyesti kuntoon osa 1 rapakuntoiset tervetuloa mukaan!

Noniin nyt se sitten alkoi, kevyen kevyt treenistartti. Moni varmasti tietää mutta mainittakoon vielä että olin hetki sitten todella kipeänä ja sen vuoksi reilu 1,5kk meni käytännössä petipotilaana. Sen aikana paino tippui, lihakset ”surkastui” ja peruskunto myös romahti. Tai ei mun peruskunto varmaan mitenkään ihan super radikaalisti ole romahtanut mutta takapakkia on tullut kuitenkin. Ja tämän vuoksi olen nyt päättänyt ottaa todella kevyen startin urheilun pariin palaamiseen. Tämän startin haluan jakaa teidän lukijoiden kans ja jos sieltä löytyy henkilöitä jotka eivät ole hirmuisesti treenailleet niin nyt olis hyvä mahdollisuus matkia minua ja aloittaa kevyesti!

Ainakin nyt alkuun tehdään noin kuukauden ohjelma näin kevyesti. Jaan kaikki treenini täällä blogissa ja tunnistat nämä treenit otsikoista ”kevyesti kuntoon”.

Sitten vaan kun olet lukenut uusimman treenin niin tee sama perässä heti kun sinulla on siihen aikaa. Yritä kuitenkin tehdä vaikka max 2 päivää jäljessä jotta pysyt mukana. Kommentteja saa laitella tulemaan miltä treeni itsellä tuntui ym =)

Asiaan:

Treeni nro 1 kävelylenkki

Kyllä, näinkin pienestä lähdetään liikkeelle. Treeniaika n 30min.

Mun lenkki tänään kesti 33 minuuttia ja se oli 2,92 km pitkä. Voit tehdä vaikka niin että lähdet kotoa kävelemään ja kävelet 15 minuuttia poispäin ja käännyt takaisin niin ei tarvi miettiä mikä reitti on minkäkin pituinen tai sitä kuinka pitkälle olet kilometreissä kävellyt. Ja jos matkalle sattuu jokin pieni mäki niin käy kävelemässä se, mulla oli TOSI pieni sellainen mut kävin sen kävelemässä edestakaisin.

Mulla oli kävelyssä yhdet lisävarusteet mukana ja ne olivat mun kengät. Olin viimeviikolla Halosella juontokeikalla ja tapasin näiden erikoiskenkien edustajan ja hän antoi mulle testiin popot. Jalassa oli MBT merkkiset kengät joiden pohja on kaareva ja sen vuoksi jalat tekee hieman enemmän töitä kävellessä ja ryhti pysyy parempana. Jos sulla sattuu olemaan tuollaiset kengät niin laita ne jalkaan mutta jos ei ole niin pidä kävellessä reipas tahti yllä. Noilla MBT kengillä ei voi ottaa kovin pitkiä askelia joten niillä kävelee ehkä hieman hitaammin, mutta ilmeisesti tehokkaammin.

Lenkin jälkeen kyllä tuntui jaloissa että jotain on tehty. Olipa se sitten kenkien ansioista tai ei niin hyvä fiilis on kun sai jotain tuntumaa lihaksiin. Tätä ennen tosin pelkästään se että on ollut pystyssä, hoitanut lapsen tarpeet, laittanut ruokaa ja siis elänyt normaalia elämää tuntui aluksi kans kropassa. Ekojen päivivien jälkeen kun oli normaalia olin iltaisin ihan loppu.

Lenkin jälkeen lähdettiin Milan kans kohti Olympiastadionia ja Milan ensimmäistä maratonia =) Siellä järjestettiin tapahtuma nimeltä Keiju Kids Run ja siellä tuli myös seisoskeltua ja ”juostua” Milan mukana tuo hurja maraton eli 550 metriä lisää. Se on muuten 1v 9kk ikäiselle aika pitkä matka, tai siis niin mä luulin, mutta Mila juoksi koko matkan reippaasti, tosin koko tuon matkan hänen piti saada pitää sellaisen maskotti kissan kädestä kiinni. Ihan alkuun kun kaikki starttas Mila juoksi n 5 metriä muiden mukana kunnes lähti kaartamaan vasemmalle huutaen ”ilmapallo, ilmapallo” siellä oli siis iso ilmapallo joka oli kiinnostavampi kuin juoksu. Sain kuitenkin houkuteltua Tirpan liikkeelle ja onneksi tämä kissa tuli ”apuun”. Jossain kohtaa matkaa yritin ottaa Milaa syliin kun näytti että vauhti hiipuu mutta tyttö sanoi vaan ”kävelee ite” ja ”kissa, käsi”. Siinä ne sitten kissan kans juoksenteli maaliin saakka ja hauskaa tuntui olevan.

Nyt illalla oon ihan katki. Jalkoja särkee ja on vetämätön olo. Eli tää pieni lenkki ja Milan perässä juokseminen oli täysin riittävä startti mun takaisin kuntoon projektille. Olis ollut tänään vielä Le Bonkin kattoterassin avajaiset jonne kovasti kutsuttiin, mutta väsy vei voiton ja jäin kotiin.

Tässä kuvat tältä päivältä:

image

Mun rimppakintut (jossain kohtaa sitten keskitytään siihen että nämä saa lihat takaisin)

 

image

Kotoa lähtiessä ajattelin että pistänpä hyvin vaatetta päälle…

IMG_1629

Mutta aurinko hämäs, siellä olikin tosi kylmä.Onneksi oli toi huppu ja pitkät hihat

IMG_1628

mun  pieni nyppylä

mun pieni nyppylä

 

Tämmöiset on ne kengät

Tämmöiset on ne kengät

todistetusti.. =)

todistetusti.. =)

HYIIII mun jalat on niin ohuet! EN TYKKÄÄ!

HYIIII mun jalat on niin ohuet! EN TYKKÄÄ!

Sitten oltiinkin jo Milan tapahtumassa

Sitten oltiinkin jo Milan tapahtumassa

Pian startataan

Pian startataan

Mila alkulämmittelee

Mila alkulämmittelee

image

image

"Kissa, käsi"

”Kissa, käsi”

IMG_1674

MAAAAALIIIII

MAAAAALIIIII

IMG_1679

Maalissa Mila sai ilmapallon josta hän haaveili jo startissa

Ilmapallo meni tosin aika pian rikki

Ilmapallo meni tosin aika pian rikki

 

Ylpeä mitalisti =)

Ylpeä mitalisti =)

IMG_1694

 -Mari-

Avainsanat

Kommentit

Harmi, kun löysin blogiisi vasta nyt, kun tää treeniohjelma on jo käynnissä. Onneksi ei silti pitäis olla ihan rapakunnossakaan, kun aloitin 2 lapsen synnytyksen jälkeisen säännöllisen liikunnan jo 3kk sitten. nyt vauva 6kk. Täytyy koittaa hypätä kyytiin. Todella kivalta vaikuttaa!

Mari Valosaari

Moi

Tule mukaan vaan ihan omaa tahtia, aloitat sieltä ykkösestä ja etenet mukana omaan tahtiin!

Jee, viimein taisin löytää blogin josta on hyvä lähteä liikkeelle.. 2 harjoitus ainakin tuntui, jalat ja peppu huutaa kun yrittää istuutua 😀 Olen siis ikuinen laihduttaja ja liikunnan aloittaja. Mutta nyt otan niskasta kiinni ja liikun, vettäkin yritän opetella juomaan, tosin huomaan että sekin turvottaa ja tulee tukala olo, mutta jospa se tästä. Mukana ollaan siis 🙂

Mari Valosaari

Kiva että olet mukana, ja minullakin tuli nyt pakarat kipeäksi tuosta osasta 3 =)

Veden juonnin ei kyllä pitäisi turvottaa, päin vastoin pistää nestettä liikkeelle. Toki ensimmäinen päivä voi tuntua siltä kun ei ole siihen tottunut. Ota tehtäväksesi juoda vähintään 2,5l vähintään neljän päivän ajan tarkasti ja katso mikä on fiilis sitten. Ja sitten toki jatka juontia siitäkin eteenpäin =)

Mä luulen kanssa että nyt alkuun jotenkin turvottaa kunnes alkaa pistämään nesteet liikkeelle, sitä odotellessa. Tuntuu vaan että mitä enemmän yritän liikkua ja katsoa mitä syön, sitä enemmän turpoan ja lihon. Mä en tuota kolmatta ees pystynyt tekemään, jalat niin kipeät että istumaan menokin tuntuu vaikealta. Mutta pyöräilin pururadalle ja tein siellä reippaan kävelylenkin, oisko ollut 2,5km. Vähän sävellän noita omaan muottiin jotta jaksan pysyä perässä. Venytyskin otettava taas käyttöön, alkoi meinaa hirveet päänsäryt, tais mennä lihakset jumiin.

Mukana. Särin selkäni reilu viikko sitten, oon ollu nyt vähän hukassa että kuinka aloittaa treenaaminen. Jos pääsis pikku hiljaa kuntoon sinun vanavedessä. 🙂

Mari Valosaari

Mukaan vaan Hely, mutta jos selkä on rikki niin ole varovainen, kuuntele kroppaa ja jos joku liike tuntuu pahalta niin älä tee sitä!

Ihana postaus! Näin syöpäkuntoutujana kunto on aivan pohjamudissa, maannut yli puoli vuotta ja nyt uuteen nousuun tervehtymisen myötä.

Tsemppiä sinulle kunnon kasvatukseen, kivinen tie edessä mutta kyllä me mammat pärjätään 🙂

Mari Valosaari

Niin pärjätään, kiva kun oot messissä Rinkeli

Heippa!

Lueskelen aina silloin tällöin sinun blogia. Nyt innostuin tästä kevyesti kuntoon postauksesta. 🙂 Ajattelin lähteä mukaan. En tiedä oletko joskus kirjoittanut ruokapostauksia, mutta niitä lukee mielellään kun etsii uusia vinkkejä perus rahkamarjamehukeitto-kombolle 😀

Mari Valosaari

Koitan laitella jotain ruokajuttujakin jossain vaiheessa.. muutamia ruokia oon vanhemmissa julkaisuissa laittanutkin

En ole täysin rapakunnossa ja teen varmaan lisäksi vielä omia treenejä, mutta haluan lähtä mukaan tähän juttuun. Tsemppiä!! Ihan mahtava blogi

Mari Valosaari

Juu mukaan saa toki tulla, ja tosiaan näitä voi käyttää sit vaikka palauttavana treeninä =)

Hei! Olenkin seurannut sinua fitnesspäiväkirjoista, ja ihailen sinua! Olet todella lämmin ja sydämellinen ihminen! Ihanaa kevättä!

Mari Valosaari

Kiitos Rosa!

Oma kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.