Fitness
16.4.2014

Mikä ihmeen timanttityttö??

 

Tämän niminen kisa lähestyy mutta moni ei ole siitä kuullutkaan tai muuten vain ole kärryillä mikä kisa se on.

Se ettei siitä ole kuullut ei ole mikään ihme sillä kisa järjestetään nyt ensimmäistä kertaa. Minä olen kyseisessä kisassa juontajana ja siksi suurin piirtein kärryillä mitä tuleman pitää.  Tarkempia kysymyksiä voi siis esittää myös mulle vaikka palautesivun kautta.

Kisa pidetään 10.5. Hämeenlinnan verkatehtaalla HÄME SPORT FESTIVAL tapahtumassa

Kisassa etsitään sporttista, vahvaa, kaunista, timantinkovaa tyttöä. Kisa ei ole fitnesskisa eikä painonnostokisa. Kisassa on fysiikka kierros jossa vertaillaan sporttisuutta ja ulkoista-antia sekä ns painonnosto kierros joka on nimeltään ”toughness round” eli tavallaan sekoitus molempia lajeja.

Kisa EI ole minkään liiton alainen joten kaikki (myös IFBB:ssä kilpailevat) voivat vapaasti osallistua kisaan. Ei tarvitse pelätä kilpailukieltoja tms =)

 

Kisaan ei laiteta kisavärejä eikä siinä ole bikinikierrosta. Tämä niin kutsuttu fysiikkakierros tehdään shortseissa ja topeissa jotka tulevat järjestäjän puolesta. Osallistujille on luvassa todella kivat goodie bagit =)

 

Mä tuossa hetki sitten sanoin että ottaisin videot kun itse yritän tehdä noita toughness kierroksen lajeja mutta mutta, enpä ollut koskaan ennen Ylösnostoa tehnyt eikä mulla ollut kunnolla aikaa sitä opetella joten siitä räpistelystä en oikeesti kehdannut videoo ottaa. Ja päätin siinä sitten että koska tästä ei oteta videota niin ei muistakaan, kaikista lajeista voidaan ottaa kuvat kun niitä yritän ja jos joku haluaa nähdä kuinka ne tehdään linkitän youtube videot.

 

Lajit ovat:

Ylösnosto youtube tästä KOHDASSA 1:30 ylöstyöntö

Ylösnosto

Ylösnosto

Maastaveto youtube tästä

Maastaveto

Maastaveto

Lankku youtube tästä

Lankku

Lankku

Roikkuminen. tästä en löytänyt videota, mutta roikutaan leuanvetotangolla niin pitkään kuin mahdollista. Ja roikkuminen tapahtuu käsillä kiinni pitäen =)

IMG_2602

 

Palkintona on: mitäpä muutakaan kuin timantteja! PLUS kaikille osallistujille on luvassa todella kivat goodie bagit =)

Ilmoittautuminen tästä 20.4. MENNESSÄ!!

 

Tässä vielä viralliset säännöt

”The toughness round”

 

Kilpailijat punnitaan kilpailijakokouksessa kisa-asut päällä. Kehonpaino lajeissa painot nousevat 2,5kg välein ja kilpailijoiden paino pyöristetään ylöspäin seuraavaan rajaan lasketusta arvosta – esim. jos kilpailijan paino on 66kg – 80% on 52,8% > nostettava paino on 55kg. 120 % on 79,2kg > nostettava paino 80kg.

 

Suoritusten aikana neopreenituet polvissa/kyynerpäissä on sallittu ja samoin rannesiteet ja vyö (painonnosto, voimanosto tai neopreenivyö).

Maastanostossa vetoremmien käyttö on sallittu. Kilpailupaikalla on kilpailun virallisten remmejä käytettävissä.

Kaikissa lajeissa magnesium on ainoa sallittu tartunta-aine.

Nostotrikoot ja muu extra materiaali on kielletty.

 

1:

Ylösnosto:

Kilpailijalla on 120 sekunnin aikaraja, jonka aikana hän nostaa mahdollisimman monta hyväksyttyä toistoa painolla joka on 80% hänen kehonpainostaan.

Suoritustekniikka on vapaa, mutta hyväksytyn noston saamiseksi paino pitää pitää hallitusti suorilla käsillä, jalat, lantio ja kädet suorina, pää käsien välissä.

Tuomarin merkin jälkeen kilpailija palauttaa painon lattiaan kehokosketuksen (= palautus rinnalle/olkapäille) kautta ennen seuraavan noston aloittamista.

Eniten toistoja voittaa.

 

2:

Maastanosto:

Kilpailijalla on 120 sekunnin aikaraja, jonka aikana hän nostaa mahdollisimman monta hyväksyttyä toistoa painolla joka on 120% hänen kehonpainostaan.

Perinteinen maastanostotyyli – ei sumoa.

Ei pompautusta – jokaisen toiston pitää pysähtyä selvästi lattiaan.

Reisikannatus on sallittu.

Loppuasennossa, jokaisessa toistossa kilpailija seisoo suorana, jalat ja vartalo täysin ojennettuna, lantio edessä, olkapäät takana.

Tuomarin merkin jälkeen nosto on hyväksytty ja kilpailija voi palauttaa painon lattiaan ennen seuraavan noston alkua.

Eniten toistoja voittaa.

 

3:

Hoover:

 

Kilpailijat asettuvat 2 alustan päälle siten, että varpaat/päkiä on toisella ja kyynerpäät/kädet toisella.

Start-komennon jälkeen kilpailijalla on 3 sekuntia aikaa saada itsensä täydelliseen, suoraan asentoon. Polvet ja lantio lukittuna, selkä suorana, kädet 90 asteen kulmassa.

Start-komennon jälkeen vain varvas/päkiä alue jaloista ja kädet kyynerpäästä alaspäin voivat olla kosketuksessa alustaan.

Jokainen kilpailija voi saada yhden varoituksen asennostaan – jos hän korjaa asennon, niin aika jatkuu mutta toisesta varoituksesta aika loppuu.

Pisin aika voittaa.

 

4:

 

Roikkuminen tangosta:

 

Tanko on 25-28 mm paksu, sileä tanko.

Tanko on tarpeeksi korkealla, ettei kilpailijan varpaat ei osu lattiaan roikkuessa.

Kilpailijan takana on alusta, joka helpottaa otteen ottamista, mutta start komennon jälkeen kilpailija ei saa koskettaa alustaa.

Ennen starttia kilpailijoita kehoitetaan ottamaan ote ja 2 sekuntia sen jälkeen tulee start-komento. 2 sekuntia start-komennon jälkeen kilpailija ei voi enää pitää kontaktia alustaan tai aika loppuu.

Peukalolukon käyttäminen kielletty. Ei remmejä.

Pisin aika voittaa.

 

Pisteet:

Joka lajin voittaja saa niin monta pistettä kuin on kilpailijoita ja toinen saa yhden pisteen vähemmän jne.

Kokonaispisteisiin jokaisen kilpailjan yhteispisteet kierrokselta jaetaan kilpailijoiden määrällä, joten kierroksen voittaja voi saada yhtä monta pistettä kuin kilpailijoitakin on jos hän voittaa kaikki 4 lajia kierroksella.

 

Mikäli kokonaiskilpailun pisteissä tulee jaettuja pisteitä, niin korkeampi sijoitus kovuus kierroksella tekee eron kilpailijoiden sijoitukseen.

 

Avainsanat