Raskaus
19.10.2016

TOINEN RASKAUSKOLMANNES: MUST HAVES

TOINEN RASKAUSKOLMANNES: MUST HAVES

Toinen raskauskolmannes pitäisi olla odottavalle äidille ihanaa aikaa, onnittelut teille kenelle se on ollut! Minulle toinen raskauskolmannes ei tunnu yhtään sen helpommalta kun ensimmäinen. Pahoinvoinnit eivät ole menneet ohi enkä usko että hormoonitaso olisi yhtään sen tasaisempi koska naama kukkii edelleen ja mielentilan vaihtelut senkun pahenevat. Toisaalta keskenmenon riski on huomattavasti pienempi nyt, YES! Eli tässä vaiheessa uskaltaa jo tehdä vähän hankintoja vauvalle. Mitä sitten olen itselleni hankkinut?

Kuiva shamppoo – koko raskausajan olen ollut erittäin väsynyt (ja kärttyinen, heh!) enkä jaksa pestä hiuksiani kovinkaan usein koska niitten föönaaminen kestää helposti sen 30-45 min hello pidennykset! Kuiva shamppoista batisten on suosikkini ja sitä voin suositella kaikille laskoille odottajille!

Rennie – närästää 24/7. Ennen oli hirveä himo juoda appelsiinimehua, mutta närästys vei senkin pienen ilon elämästäni ja joudun tyytymään omenamehuun nykyään. Välillä tuntuu että kaikki ruoat ja juomat saavat närästyksen aikaiseksi, eli eikun rennietä naamaan.

Belly buds – näitä itseasiassa jopa mainostettiin tämän viikon leijonaluolassa. Eli kyseessä ovat kuulokkeet jotka kiinnitetään masuun ja sitten vauva voi kuunnella musiikkia. Meidän bebbe on jo tutustunut vanhaan rockiin ja ennen nukkumaan menoa kuunellaan tuutuu lauluja tai akustista musiikkia ❤️.

Raskaustyyny – onko muillakin ollut jo tässä vaiheessa vaikeuksia nukkua? Mukavaa asentoa ei meinaa millään löytää ja jostain syystä nukkuva minä haluaa väkisinkin kääntyä vatsalle?! Raskaustyynystä olen saannut kovasti apua, varsinkin koska sen avulla en enää pysty kääntymään vatsalleni, en edes väkisin heh.

Netflix – olen ollut viimeiset 6 viikkoa joko sairaalassa tai kotona vuodelevossa. Netflixin avulla olen löytänyt itselleni jotain tekemistä sentään. Täältä löytyy paljon leffoja sekä sarjoja. Omiin lemppareihin kuuluvat tällä hetkellä Orphan black ja Reign.

Jumppapallo – pelkkä makaaminen tai sohvalla istuminen saa helposti alaselän jumiin. Silloin istahdan jumppapallon päälle hetkeksi ja venyttelen vähän. Jumppapallon kanssa voi tehdä paljon hyviä treenejä, varsinkin synnytystä varten ja palloa saa myös tuoda mukaan ihan synnytyssaliinkin!

Sodastream – veden juominen on äärimmäisen tärkeää muutenkin, mutta varsinkin odotusaikana kannattaa juoda reilusti vettä. Normi vesi ei ole mitään herkkua, mutta hiilihapotettua vettä menee helposti sen 2-3 litraa päivässä. Näihin saa myös ostettua erillaisia makuja jos pelkkä hiilihapotettu vesi ei maistu.

Kookosöljy – tämä on varsinainen ihmetuote! Kookosöljyä voi käyttää kosteusvoiteena (itse laitan aina vatsalle, lets prevent those stretchmarks okey), meikinpoistoaineena tai sitten suihkussa sheivaamiseen, jos sellaista siis jaksaa tehdä. Omat säärikarvani ovat tällä hetkellä 5 metriä pitkät ja niitä ei kyllä millään normi höylällä enää vedetä vaan pensasleikkurilla! 

Avainsanat

Kommentit

Oma kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *