Yleinen
11.7.2014

Viimeisiä viedään

Ja otsikolla tarkoitan lomapäiviä. Johnnyn kesäloma alkaa olla lopuillaan, sillä mies aloittaa maanantaina työt. Kolme viikkoa olemme lomailleet koko perhe yhdessä ja loma on sujunut todella kivasti. Riidoilta ja räyhäämiseltä emme ole välttyneet, kiitos raskaushormonien, mutta kokonaisuudessa loma on ollut kuitenkin loistava.

Viime sunnuntaina lähdimme ystäväperheen kanssa mökkeilemään. Vietimme mökillä yhden yön ja maanantaina pakkasin jo aamusta tavaroita kasaan, sillä olin valmista kauraa kotiin. Sunnuntaipäivä oli lämmin ja meillä oli mökillä mukavaa.

Vesileikkejä

Merenrannassa

Amalia etsii kiviä

Hauskaa on!

Mustikoita pieneen suuhun

Miehet ja kummipoikamme kalastivat kovasti ja kummipoika olikin miehistä se kovin kalamies. Tytötkin saivat kalastella ja heille kelpasi ongiksi kaislat.

Hauki

Takaisin vapauteen

Olimme sopineet, että Nuusku menisi Johnnyn vanhemmille hoitoon mökkeilymme ajaksi, mutta tulinkin toisiin aatoksiin ja kinuin Johnnylta, että ottaisimme sittenkin Nuuskun mukaan. Nuusku on aina rakastanut mökkeilyä ja muuttuu mökillä aivan kuin eri koiraksi. Kotonahan Nuusku on hirmuisen laiska ja liikkuu ainoastaan lenkeillä innokkaasti. Mökillä Nuusku ei ollut juuri lainkaan paikoillaan vaan tutki paikkoja aivan täpinöissään. Nuusku piti kovasti myös ystävästään Lyylistä, jota on nähnyt viimeksi kai pentuna. Lyyli on muutaman vuoden Nuuskua vanhempi, mutta jaksoi hyvin Nuuskun ahdistelua. Nuuskulla on aivan mahtava tyyli pyytää koirakavereitaan leikkiin, Nuusku nokkii kaveria päällään kuin kana. Lyyli ei leikkiin ryhtynyt Nuuskun lukuisista yrityksistä huolimatta.

Nuusku Lyylin kimpussa

Ei vanhat jaksat

Nuusku on ollut aina kova haukkumaan aalloille ja näin hän teki myös mökkirannassa. Nuusku seikkaili kallioilla hyvin rohkeasti ja nautti olostaan täysin siemauksin.

Nuusku laiturin nokassa

Nuusku rähjää aalloille

Uhkarohkea kiipeilijä

Kohta mä putoan

Kato mamma!

Olimme käyneet ystäväni Terhin kanssa yhdessä ruokakaupassa lauantaina ja ostimme ruuaksi grillattavaa. Grilli oli kuumana päivällisaikaan ja ruoka oli hyvää.

Syömässä

Illalla pääsimme puusaunaan. Me tytöt saunoimme ensin ja sen jälkeen miehet ottivat tytöt huollettavikseen ja niin me saimme saunoa vielä ystäväni kanssa kahden. Miehet ja kummipoikamme saivat saunoa sitten viimeisinä ja rohkenivat uimaankin.

Illalla suoraan saunasta "uimaan"

Illalla suoraan saunasta ”uimaan”

Illalla Amalialla oli vaikeuksia nukahtaa, mutta viimein hän sitten sammahti. Lasten nukkuessa miehet kalastivat ja me naiset istuimme terassilla höpötellen namipussin kera. Puolenyön aikaan ilmoitin lähteväni nukkumaan ja muu porukka seurasi perässä.

Aamulla heräsimme kahdeksalta ja aamupalan jälkeen aloitin tavaroiden pakkailun. Puolenpäivän aikaan olimme jo kotona.

Illalla isin sylkyssä ja molempia rakkaita väsyttää

Tiistaina lähdimme Puuhamaahan ja reissusta pääset lukemaan edellisestä postauksesta.

Keskiviikkopäivä meni kokonaan takapihaa laittaen. Johnny tilasi tiistaina siirtonurmen ja sen sai noutaa keskiviikkona. Helteen vuoksi nurmi oli asennettava saman päivän aikana ja niinpä Johnny kävi isänsä kanssa nurmen kimppuun välittömästi. Laitto näytti käyvän hyvin kätevästi ja ei aikaakaan kun pihaa koristi hieno nurmikko. Miesten tehdessä hommia Amalia pääsi taloyhtiömme uima-altaaseen uimaan.

Myöhemmin kävin Johnnyn äidin kanssa kukkaostoksilla ja olimme hyvin pettyneitä kukkatarjontaan. Lopulta löysimme sopivat kukat ja istutimme niitä yhdessä. Taitaa olla niin, että olisi parasta hankkia kesäkukat ajoissa, mutta takapihan ”remontin” vuoksi en näin tehnyt.

Takapihalla on vielä muutama homma tehtävänä ja niiden ollessa valmiita julkaisen ennen ja jälkeen kuvat takapihaltamme.

Torstaina lähdin Lohjan Rantajameille. Aloitimme illan äitini luona pienen purtavan sekä hulvattoman huumorin parissa. Menossa mukana oli äitini, siskoni ja siskoni ja vähän minunkin muutamat ystävät.

Rantajameilla oli paljon ihmisiä ja ilta olikin loppuunmyyty. Jamit ovat tarkoitettu täysi-ikäisille ja minua ei sellaiseksi ilmeisesti luultu, sillä olin porukan ainoa, jolta tivattiin paperit. Täytän joukuussa jo 29-vuotta, joten kohteliaisuutenahan tuo täytynee ottaa.

Esiintyjinä näimme Sannin, Kaija Koon ja Cheekin. Kaija Koo on lempilaulajani kautta aikojen enkä voinut olla herkistymättä Kaijan laulaessa. Isäni hautajaisissa soitettiin minun toiveestani Kaija Koon kappale Viimeinen Lento ja laulu on perheelleni hyvin tärkeä. Onneksi keikalla ei tätä laulua kuultu, sillä se olisi ollut liikaa raskaushormonien hyrrätessä.

Tämän kauniin kappaleen pääset kuuntelemaan painamalla tästä.

Tänään nukuin puoli kymmeneen ja herätessäni pääsin suoraan bussiauton kyytiin. Amalia ja isi istuivat tavarapaljouden kera peiton päällä olohuoneen matolla ja olivat siis bussiautossa. Amalia luulee, että bussia kuuluu sanoa bussiautoksi. Amalia rakastaa leikkiä olevansa bussissa tai junassa ja patistaa hyvin usein myös meidät vanhemmat kyytiin. Kyydissä Amalialla soi usein myös leikkikännykkä ja hän vastaa siihen hyvin tomerasti: haloo mä olen nyt bussiautossa.

Leikkien lomassa pidimme siivouspäivän ja kaupassakin kävimme. Amalia ei ole nukkunut kertaakaan loman aikana päiväunia lukuunottamatta laivareissun jälkeistä nukahtamista autoon. Amalia on herännyt kahtena peräkkäisenä aamuna jo ennen seitsemää, mutta siltikään unet eivät ole maistuneet, vaikka näinä päivinä niitä olisi ehdottomasti kaivattu.

Grillasimme tänään, mutta muille päiville emme ostaneet grillattavaa, sillä Johnny taitaa olla kyllästynyt. Amalia kävi aikaisin yöunille ja Johnny lähti kaverinsa kanssa veneelle. Johnny on saanut jälleen uuden veneen siskoni mieheltä ja on aivan tohkeissaan tästä. Ehkä hän ottaa meidät tytötkin ja Nuuskun joku kerta kyytiin jos vain uskallamme.

Amalia lähdössä pikkuostoksille Citymarkettiin

Kottikärryt oli saatava ihan välttämättä mukaan

Tulkaa jo!

Kimulit

Aarteita etsimässä

Nuusku täytti torstaina 9-vuotta ja lahjana jokavuotinen Saarioisten jauhelihapizza

Ihanaa viikonloppua murut <3

Avainsanat

Kommentit

Kiitos <3

johanna

Olen lukenut blogiasi jo kauan, mutta se kohta on mennyt ohi. Todella surullista, että isäsi menehtyi niin nuorena. Otan osaa <3
Minun isäni oli jo vanhempi, mutta heitti hukkaan paljon vuosia alkoholisminsa takia. Usein mietin millaista olisi, jos hän olisi täällä tänään. Näkemässä lapsenlapsiaan ja olisi siis terve.
Kiitos vielä avoimuudestasi, se muunmuassa tekee blogistasi niin spesiaalin 🙂
Kaikkea hyvää teille!

On se surullista kun aivan liian aikaisin joutuu lähtemään 🙁 Ja kiitos <3
Voi alkoholismi on vaikea sairaus, otan osaa <3
Ja kiitos, ihana kuulla, että blogi miellyttää <3
Kaikkea hyvää sulle myös! <3

Hei ja kiitos ihanasta blogista!
Todella kaunis tuo kappale, oma isäni on myös kuollut.
Olen monesti miettinyt, miksi isäsi kuoli, mutta ymmärrän, että se on asia mistä et halua kertoa.
Vaikutatte hyviltä vanhemmilta ja Amalia on kaunis lapsi.
Kaikkea hyvää teille ja onnea odotukseen.

Kiitos kovasti <3
Mä olen kertonut blogissa joskus kauan sitten mihin isäni menehtyi, hänellä oli synnynnäinen sydänvika eikä sydän enää vain jaksanut 39-vuoden iässä 🙁
Mun isä oli mulle hyvin tärkeä ja kaipaus häntä kohtaan on ollut suuri. Tottakai suru on jo helpottanut, mutta usein mietin miten ihana olisi kun iskä olisi täällä ja saisi tavata Amalian <3
Kurja kuulla, että myös sinä olet joutunut isäsi menettämään 🙁

Olipa taas ihana lukea teidän kuulumisia <3 Ja ihania kuvia Amaliasta ja Nuuskusta <3 <3

Kiva kun tykkäät, kiitos <3

Ihana lahja Nuuskulle! 😀

Heh, kiitti, jokavuotinen lahja ja ihan lemppari 🙂

Ihana blogi sinulla! <3 Minkä rotuinen Nuusku on? 🙂 Ihanaa loppukesää teidän koko perheelle! <3

johanna

Voi kiitos Eini <3 Nuusku on Bichon Frise.
Ihanaa loppukesää sulle myös! <3

Voi ei! Olet siis Kaijan fani sinäkin. Täälläkin Kaijasta tykätään ylitse muiden! Eikä ihmekkään, että tytömme nimeksi valikoitui Aino 😉
Kaija Koon Kylmä ilman sua kappale nostattaa itsellä vedet silmiin ja ihon kananlihalle, johtuen esikoispoikamme syntymästä ennen rv 20. Sitä tuli kuunneltu silloin ja nyt se on muistona, jolla pääsee liiankin hyvin samoihin tunnelmiin, jotka silloin oli….

Raskaus ilmeisesti jatkuu siellä mallikkaasti ja pieni kasvaa? Pahoinvointikaan ei ilmeisesti enää ole ollut vieraana?

Kyllä, suuri fani! 🙂
Hihi Aino on hyvä nimi <3
Hyvin kaunis ja hyvin koskettava tuokin kappale <3 <3
Raskaus jatkuu ja vauveli tuntuu hyvin vilkkaalta massussa, raskaus kuulumisia on pian tulossa <3 Ja kuvotusta ei ole enää ollut, loppui oikeastaan kokonaan juuri ennen ekaa ultraa!

Nauttikaahan viimeisistä lomapäivistä! Ihania kuvia myös Nuuskusta! Olisi kiva postaus miten odotus on sujunut-ehkäpä rakenneultran jälkeen.

Kiitos peppilotta <3
Raskaus kuulumisia on tulossa pian, on pitänyt kirjoittaa raskaudesta jo monta kertaa <3

Eiköhän loma aiheuta riitoja ja kränää ohan kaikille, vaikkei raskaushormoneja olisikaan mukana osasyyllisinä – eihän sitä nyt toisen naamaa jaksa päivästä toiseen katsella 😉 riidat ovat osa suhdetta ja on vaan hyvä välillä päästellä höyryjä. Älä syytä kaikesta raskaushormoneja, muutenhan miehes saa ihan kaikki säälipisteet, hah hah 😀

Kuvista välittyy erittäin selkeästi, miten teillä on nautittu lomailusta täysillä, varsinkin Amalian ja Nuuskun kuvista. Lomailu on siitä haastavaa että pitää olla sopivasti touhua ja lepoa tasapainossa 😀 Kivaa loppukesää!

Hahhaaa näinhän se on 😉
Kiva kuulla, että kuvista välittyy miten lomasta on nautittu <3
Kivaa loppukesää sinnepäin samaten! 🙂

Sulla on tosi kiva blogi, mukava postaus! Hyviä viimeisiä lomapäiviä teille ja Johnnylle työn iloa 😀

Kiitoksia paljon Ginny <3
Välitin Johnnylle terveiset 😉

Äitini kuunteli tuota samaa kappaletta paljon isänsä kuollessa <3

Niin ja tuhennesti onnea raskaudesta! <3

-Jensku

Ja kiitos myös tästä <3 <3

Taidan olla aikaisemmin kommentoinut vaan kerran, vaikka blogia ahkeraan luenkin. Nyt on kuitenkin pakko kommentoida, tykkään hirveesti tästä sun blogista, sulla on hyvä tyyli kirjottaa ja tää on niin ihana ja aito 🙂 Ja Amalia on niin sulonen!

Itselläni Amaliaa muutaman kuukauden vanhempi poika, niin on kiva seurata suunnilleen samanikäisen lapsen touhuja 🙂

Amalia näyttää paljon isommalta kuin oma poikani, kuinka pitkä hän on?

Hyvää kesän jatkoa koko perheelle, nauttikaahan viimeisistä loma päivistä! 🙂

-Jensku

Voi kiitos Jensku ihanista sanoistasi <3
Amalia oli 2-vuotis neuvolassa 88cm pitkä, mutta tästähän on aikaa jo ihan pian puoli vuotta 🙂