Yleinen
28.7.2014

Hääpäivä

Me vietimme ensimmäistä hääpäiväämme viikonloppuna. Suuntasimme Johnnyn kanssa kahden Vantaan Flamingoon lauantaina ja yövyimme siellä yhden yön. Amalia pääsi serkkujensa tykö yökylään pitkästä aikaa. Veimme Amalian siskoni perheen luokse lauantaina päivällä jo yhden maissa ja niin meidän kahden reissu sai alkaa. Oli mahtavaa päästä pois kotoa ihan kahden kesken.

Matka alkaa!

Johnny yllätti vaimonsa toden teolla jo alkumatkasta, sillä hän huijasi menevänsä vanhempiensa luokse vessaan, mutta hakikin minulle sieltä kauniin ruusun. Johnnyn ilme oli niin veikeä ruusua antaessa ja minä pillahdin tietysti raskaushormonien vuoksi itkuun. Aivan loistava matkan alku.

20140726_130947

Pysähdyimme matkan varrella olevalle grillille syömään. Vähän oli jo minunkin mielestä äklöä syödä rasvaisia ranskalaisia helteellä, mutta syötiin kuitenkin. Mahat täynnä jatkoimme matkaa ja seuraava etappi oli kauppakeskus Jumbo, jossa piipahdimme Robert’s Coffeessa kahvilla. Rakastan erikoiskahvi cafe lattea, vaikka tällä kertaa se oli hyvinkin vahvaa. Neljän sokeripussin ja kahden palasokerin jälkeen kahvi oli nannaa ja vieressä olevaa Johnnya kauhistutti hurja sokerin käyttöni. Lisään vielä etten yleensä käytä sokeria erikoiskahvissa kuin pussin tai kaksi, mutta tällä kertaa kahvi oli vain supervahvaa ja vahva kahvi on kamalaa. Erikoiskahveja en juo usein, sillä tämä oli kolmas erikoiskahvini tämän raskauden aikana. Kahvin kyytipojaksi valitsin pienen pyörremyrsky jäätelön, jonka lisukkeeksi valitsin daimin. Johnny tyytyi cappuccinoon.

Grillimätöt

Johnny suostuu aina nappaamaan vaan yhden kuvan eikä kukaan voi kerrasta onnistua ;)

Johnny suostuu aina nappaamaan vaan yhden kuvan eikä kukaan voi kerrasta onnistua 😉

Mun kahvi ja jäde

Ennen hotellille menoa pyörähdimme vielä Hennes & Mauritz liikkeessä ostamassa lapsillemme tuliaisia sekä ruokakaupassa ostamassa pientä purtavaa ja juomaa. Masuvauva sai ensimmäisen lahjansa nyt, vaikka olinkin päättänyt ostaa hänelle ensimmäisen vaatteen vasta rakenneultraäänitutkimuksen jälkeen. Tuntui kuitenkin tärkeältä ostaa myös tulevalle lapselle tuliainen äidin ja isin ensimmäiseltä hääpäivämatkalta. Valitsimme vauvan lahjan yhdessä kun taas Amalian lahjat valitsin yksin minä.

Molemmille muruille kenkulit <3

Isosiskolle vähän ekstraa

Pääsimme hotellille hieman ennen neljää. Vastaanottovirkailija oli hyvin ystävällinen ja kertoi meille kaiken tarvittavan. Huoneemme oli hieman parempaa tasoa kuin halvin huone, Johnyn mielestä piti olla vähän hienompaa näin hääpäivänä.

Hotellihuonetta

Kylpyamme

Vähän ekstraa, vaikka ei me näihin edes koskettu

Joku on ihan vähän intona

Vietimme pienen hetken hotellihuoneessa, jonka jälkeen lähdimme kylpytakit ja tohvelit jalassa hissillä alakertaan kylpylätiloihin. Flamingosta löytyy vesipuisto sekä rauhallinen aikuisille tarkoitettu kylpyläpuoli. Vietimme aikaa ainoastaan kylpyläpuolella, joka oli superromanttinen. Ympärillä oli himmeitä valoja sekä kynttilöitä. Tuoksu kylpylän puolella oli aivan ihana. Kylpylästä löytyi kaksi allasta, toinen allas oli lämminvesiallas ja toinen mineraalivesiallas. Mineraalivesialtaassa pystyi kellua ja kuuntelemaan veden alla soivaa rauhallista, hyvin rentouttavaa musiikkia. Lilluimme vuoron perään altaissa ja välillä kävimme erilaisissa saunoissa, joita löytyi peräti kuusi kappaletta. Nautimme myös tapas-lautasen suolaisia herkkuja ja joimme kylmää juotavaa. Viihdyimme kylpylässä lähes kolmen tunnin ajan, jonka jälkeen olo oli raukea ja rentoutunut. Oli hauska huomata, että vaikka olimme vieneet toisen lapsemme hoitoon niin toinen oli vahvasti mukana koko ajan, niin kovin hän möyri vatsassa koko kylpemisen ajan.

Kylpyläranneke

Tohvelit

Ja toiselle ne hädin tuskin mahtuivat

Pusu ja molempia repeilyttää aivan hillittömästi

Kylpemisen jälkeen kävimme hotellihuoneessa suihkussa ja valmistauduimme syömään. Söimme vasta yhdeksän aikaan illalla eikä vielä tässäkään vaiheessa ollut juuri nälkä. Päätimme kokeilla italialaista ravintolaa ja olimme todella tyytyväisiä ruokaan. Tilasimme vain pääruuan, sillä massuihin ei olisi enempää mahtunut. Minä valitsin ruuaksi pasta carponaraa ja Johnny otti calzone pizzan, jossa oli täytteinä palvikinkkua, pestoa ja mozzarellajuustoa.

Johnny ehdotti vielä leffaan menoa, mutta minä en jaksanut. Jaksoin kyllä hakea kulhollisen popcornia myymälästä ja nautin popcornit hotellihuoneen sängyssä. Johnny ihmetteli kuinka mahaani voikaan mahtua niin paljon. Suolaisen jälkeen mieli teki tietysti makeaa, joten rapistelin vielä hieman karkkipussia ennen nukkumaanmenoa. Onneksi kotioloissa syöminen on hieman hillitympää.

Ennen nukahtamista sain käteeni pienen rasian, josta löytyi kaunis sydämen muotoinen raskauskoru. Nolona jouduin myöntämään etten ollut ymmärtänyt hankkia puolisolleni hääpäivälahjaa lainkaan. Meillä ei ole ollut tapana muistaa toisiamme vuosipäivinä, sillä emme aina ole niitä edes muistaneet. Seuraavana hääpäivänä tiedän hankkia lahjan.

Raskauskoru

Aamulla heräsin puoli yhdeksän aikaan ja Johnny heräsi heti perään. Hotellin aamupala oli loistava. Aamupalalla pärjäsi lähes päivälliseen asti, niin täyttävää se oli.

Aamupala

Aamupalan jälkeen pulahdimme vielä hotellihuoneen kylpyammeeseen ja odotin rakasta aviomiestäni näinkin hehkeänä vaahtokylvyssä.

Pitihän sitä vähän pilailla ;)

Pitihän sitä vähän pilailla 😉

Olimme aivan tohkeissamme kylpylälomasta, sillä olemme olleet kylpylässä vain kerran aikaisemmin. Voimme suositella Flamingoa ihan kaikille niin romanttisille pariskunnille kuin myös lapsiperheille. Me aiomme suunnata seuraavan kerran Flamingoon koko perheen kera jos saamme rahaa kasaan hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää.

Kahdenkeskinen aika on parisuhteen suola ja sitä tarvitsee aina välillä. Paras irtautuminen arjesta tapahtuu muualla kuin kotiympyröissä tai ainakin me koimme näin. Kertaakaan reissun aikana ei tullut sanaharkkaa vaan nautimme toisistamme täysin rinnoin ja taisimme molemmat huomata, että rakastamme toisiamme aivan hillittömästi <3

Onnelliset kotiinlähtijät

Huomenna on suuri päivä, sillä menemme rakenneultraan aamulla. Illalla tulen kertomaan saammeko perheeseemme pikkuisen pojan vaiko toisen prinsessan <3

Avainsanat

Kommentit

Ihana hääpäivä teillä! Me olimme tuona samaisena viikonloppuna häissä, yleensähän vuoden suosituimpia hääpäiviä on tuo heinäkuun viimeinen lauantai! 🙂

Flamingoon on lähes jatkuvasti tarjolla alennuskuponkeja tai paketteja esim. Mammuttimarkkinoilla! Ollaan monta kertaa käyty siellä eikä koskaan täyteen hintaan, vaikka siihenkin olisi ongelmitta varaa. Tänäkin kesänä sinne oli alekuponkeja, 5 euroa pois hinnasta, sai Cittarin kassoilta ja ovat voimassa elokuun loppuun.

Wellness-puolta voi pariskuntien ohella suositella myös (tyttö)kaveruksille, aivan ihana irtiotto arjesta lillua siellä muutama tunti! Miksei toki pojillekin, mutta onhan se enemmän ”tyttöjen juttu” kaikkineen. 😀

johanna

Kyllä, oli tosi ihana <3 Vai niin, en tiennytkään, että heinäkuun viimeinen lauantai on suosittu hääpäivä! 🙂
Me niin harvoin missään käydään, että ei juuri alennuksia olla hyödynnetty, mutta hyvä kuulla seuraavaa kertaa ajatellen!
Mä mietinkin kylpylässä ollessa ja sanoinkin Johnnylle, että täällä voisin hyvin lillua siskon tai jonkun ystävän kanssa <3

Ihana <3 Ihana hääpäivä teillä ollut <3

No kyllä, aivan mahtava <3

Olette ihania kun olette aina niin vähään tyytyväisiä. Mulle ei olisi alkuunkaan kelvannut esim. noin vaatimaton hääpäivä eikä tuollaiset sapuskat mutta voin varmaan oppia teiltä jotain.

Tää oli meille ihan luksusta 😉

Ihana loma teillä, luksusta on olla oman rakkaan kanssa irti arkiympyröistä.Ja mitä vikaa kylpylälomassa? Kaikilla ei ole rahaa eikä mahdollisuutta Karibian-lomaan viiden tähden hotellissa, mutta olen varma, ettette ole yhtään vähemmän onnellisia kuin ne, joille materia ja ulkoiset puitteet ovat tärkeämmät kuin loman sisältö.Kuvailusi perusteella aion piakkoin mennä Flamingoon rentoilemaan.. Asiasta toiseen :söpöjä rantakuvia Amaliasta ja Johnnystä uusimmassa postauksessasi:D

johanna

Tosi kiva miniloma oli! Kiva kuulla, että aiot mennä Flamingoon rentoutumaan, se on oikea paikka se 🙂
Ja kiitos <3

Nimimerkki nn kommentti, olipas töykeä viesti surkeasti verhoiltu muka kivaan kommenttiin..

Siis mä en kestä, te ootte aivan ihania! <3 Onnellisia vuosia jatkossakin ja onnea tulevasta pojasta/pikkuveljestä teille kaikille! Sun blogi saa mut aina niin hyvälle mielelle! 🙂

johanna

Hehe kiitosta vaan <3 Ihana kuulla, että blogi saa sut hyvälle mielelle, mahtavaa! <3

Aivan ihana postaus, kiva että saitte onnistuneen hääpäivän <3

Kiitos Ginny ja mahtavaa tosiaan oli <3

Ihana kirjoitus! Täällä yx raskaushormoneista kärsivä lähes tulkoon itki! Varsinkin tuo loppu jossa kerroit että huomasitte rakastavanne toisianne. Täällä myös yksi pari kovasti odottaa ensi viikon kahdenkeskistä reissua Tallinnaan. Yksi yö vain, mutta NIIN odotettu juttu! Ihanaa että teillä oli ihanaa ja se pariskunnan yhteinen aika on kyllä niin tärkeää! Sitä jaksaa sitten taas sitä arkea paljon paremmin kun pääsee vähän hengähtämään!

johanna

Muakin itkettää tosi herkästi, joten ymmärrän sua 😉 Ja ihanaa reissua Teille, nauttikaa toisistanne <3

Ihanalta reissulta näyttää! 🙂
Melkein kateelliseksi tässä sinkkuna tulee :/
Mut olen onnellinen teidän puolesta ja innolla odotan onko masussa poika vai tyttö <3

Kiitoksia, ihanaa oli! <3 Nautihan sinkkuudesta 🙂
Ihan pian kuulet kumpi siellä masussa köllöttelee <3

Ihanan kuuloinen hääpäivä! 🙂 En muuten tiennyt, että teillä on Johnnyn kanssa noinkin paljon pituuseroa, vai hämääkö tuo viimeinen kuva? 😀 🙂

johanna

Kiva jos ihana päivä välittyi hyvin Teillekin <3 Ei se kuva hämää, meillä on hirmuinen pituusero 🙂

Ihana ihana ihana postaus! Kaikkea hyvää teille <3

Kiitos kiitos kiitos tosi paljon <3 <3 Kaikkea hyvää myös sulle! <3

Hienoa:)
On amalialla kyllä isänsä silmät ja äitinsä hiukset!<3

johanna

Lähes kaikki sanoo Amaliaa isänsä näköiseksi, mutta hiukset on varmasti sitten multa, niin ja tuo luonne myös 😉

On aina kiva lukea sun blogia. 🙂
Me tavattiinkin olikohan viime pe Lohjan prismassa. Oli kiva tavata livenä.
Amalia on tosi suloinen tyttö <3

Kiitos Fiina <3
Oli ihana tavata sut kun oot jäänyt mun mieleen kun kommentoit, oli siis kiva tavata myös sut livenä! 🙂

Kiitos paljon tästä postauksesta:) Olemme miehen kanssa miettineet Flamingoa ja nyt tulemme varmasti menemään sinne! 🙂
Blogisi on paras ja kirjoitat aivan ihanasti. Jatka samaan malliin:)

johanna

Oleppas hyvä ja menkää ihmeessä, niin kiva paikka! Lupaan, että tulette nauttimaan <3