Yleinen
29.11.2013

Häämatkailu jatkuu

Ensimmäinen kokonainen lomapäivä oli vasta tiistai. Nousimme tosiaan jo puoli seitsemältä ja ulkona oli vielä pimeää ja kylmää. Aikaisemmin tekemillämme matkoilla olemme tottuneet siihen, että verhojen takaa on sarastanut auringonvalo eikä säkkipimeä. Nyt meillä oli kuitenkin matkassa mukana oma herätyskello nimeltä Amalia, joten auringonnousua ei tarvinnut odottaa.

Aamutoimien jälkeen suuntasimme kauppaan ostamaan aamupalatarvikkeita, sillä emme olleet ottaneet hotellin aamiaista. Olimme liikenteessä pitkälti ennen kahdeksaa, joten ruokakaupat olivat vielä suljettuina ja meitä hätisteltiinkin ensimmäisen kaupan ovelta pois. Kiertelimme ja kulutimme aikaa ja lopulta pääsimme viimein kaupoille. Hamstrasimme juustoja, tomaatteja ja tuoreita sämpylöitä. Juomaksi ostimme tuoremehua ja teetä. Äitini oli jo Suomesta raahannut itselleen ja Johnnylle kahvinporot mukanaan. Ostoskoriin livahti myös jonkin verran herkkuja, joita oli sitten illalla kiva napostella.

Johnny luotti joka aamuisen rommihuikan pitävän vatsapöpöt kaukana

Katoimme aamupalan terassille ja voi miten hyvää se olikaan. Aamupalan jälkeen suuntasimme hetkeksi leikkipaikalle, josta vaihdoimme aika pian uima-altaille auringon alkaessa paistaa. Uima-altaita hotellista löytyi viisi. Yksi lastenallas, kaksi syvää allasta ja kaksi poreallasta. Altaat nähtyäni muistinkin, että niinhän se oli tämä oli siis häämatkamme ja siksi Johnny kehoittikin, että valitsemme hieman laadukkaamman hotellin. Amalia nautti altaissa uimisesta ihan hirmuisesti.

Leikkipaikalle matkalla

IMG_4534 Ei jessus ku on hieno

Hiekkakakkujen tekoa

Näyttää siltä, että tästä liukumäestä on laskettu ennenkin

Puunkanto löytyi hiekan alta

Ensimmäistä kertaa uima-altaalla ja kyllä muuten hymyilytti

Onnellinen lapsi

Amalia läiskyttää

Amalia äidin kanssa altaan reunalla

Isi antaa lisää leluja

Tää oli ihan paras leikki

Perhepotretti altaalla

Pusu

Rakkaus voittaa kaiken

Lastenaltaan vieressä oli pyykkitupa, josta löytyi pesukone ja kuivausrumpu. En eläessäni ole ulkomailla tälläistä palvelua tarvinnut, mutta tällä matkalla se tuli tarpeeseen. Inglesin aamut olivat viileitä, jolloin tarvitsimme pitkiä vaatteita. Myös iltaisin oli viileää ja pitkiä vaatteita kaivattiin, mutta aamun pitkät vaatteet olivat jo liattu niin äidin kuin Amaliankin, joten uskokaa tai älkää vaatteemme loppuivat kesken. Pesutupa pelasti eikä siitä ollut mitään vaivaa meille. Pyykkikone vain jylläämään altaalla oleskelun ajaksi.

Hotellilla olisi ollut mahdollisuus myös minigolfiin, mutta tätä emme harrastaneet. Yleensä jokaiseen ulkomaanmatkaamme on kuulunut aina yksi matsi minigolfia, mutta tällä kertaa se vain jäi.

Pyykkitupa

Minigolf

Veturi

Billy orava

Billy on matkalla hakemaan lapsia miniglubiin

Amalia ei ehtinyt saada Billyä kiinni ja tässä Amalia on matkalla kovaa vauhtia takaisin altaalle

Oho mullahan on uikkari väärinpäin

IMG_4590 Akkavalta meillä, näkeehän sen jo varpaista 😉

Isin kanssa vedessä riehumassa

Illalla suuntasimme ostoskeskus Yumboon, jossa kiertelimme kauppoja ja kävimme illallisella. Olimme varanneet Amalialle mukaan leikkien lelukutsuilta ostamamme geokolmiolelun ja Amalia leikkikin innoissaan lelun kanssa lähes koko ruokailun ajan. Pääsimme Johnnyn kanssa maistamaan paellaa, joka oli todella hyvää.

Tää on kiva lelu

Meniköhän nyt oikein?

Paellaa

Perhepotretti ravintolassa

Kolmas lomapäivä alkoi jälleen saman kaavan mukaan kuin edellinenkin paitsi, että emme töryilleet ruokakaupan edessä seitsemän jälkeen vaan odotimme suosiolla kahdeksaan.

Amalia ihailee graffitteja

Tänään halusimme katsastaa Inglesin uimarannan. Rannalla oli alkuun paahtavan kuumaa, mutta yhtä äkkiä sää muuttui todella tuuliseksi ja viileäksi. Oli työn ja tuskan takana saada Amalialle vaippa päälle niin, että tyttö pysyi suhteellisen puhtaana hiekasta. Olimme varanneet matkalle mukaan vaippoja vain vähän ja päivävaipat loppuivatkin jo toisena lomapäivänä. Yöksi olin varannut teippivaippoja noin yhden per yö ja nämä riittivät hyvin. Housuvaippoja emme marketeista löytäneet, joten ostimme paikallisia teippivaippoja, koska Pampersit maksoivat hunajaa. Vaipat olivat hyviä, mutta toisinaan oli melkoinen työ saada Amalia pysymään paikoillaan vaipan laiton ajan.

Uimarantaa

Amalia intoa täynnä

Amalia odottaa aaltoa

Tulepas vähän rannemmalle

Nautimme lounaan rannalta löytyneessä ruokapaikassa. Lounaaksi söimme useimmiten jotain kevyempää kuten leipiä, ranskalaisia tai pastaa. Lounaan jälkeen Amalia pääsi auton kyytiin hurjastelemaan ja tämä oli tietysti neidistä hyvin mukavaa. Amalia nukahti rattaisiin kävellessämme takaisin hotellille. Matkaan meni aikaa puoli tuntia, jonka jälkeen ehdotin kahvittelua hotellin baarissa Amalian vielä nukkuessa rattaissa. Kahvit saatuamme Amalia heräsi samantien eikä siis tunnu edelleenkään nukkuvan kuin liikkuvissa rattaissa aivan kuin pikkuvauvanakin.

Nyt mua alkoi kyllä väsyttää ja kovin

Isi työntää ylämäet

Maisemaa

Merta

Hiekkadyynejä

Iltapäivä vaihtui sitä paljon pilviseksi, että päätimme hyödyntää sään ja lähteä eläinpuistoon. Eläinpuiston nimi oli Palmitos Park ja täytyy sanoa, että lintuja kyllä riitti, mutta tämä perhe olisi kaivannut nähtäväksi vähän enemmän muitakin eläimiä. Amalia viihtyi ja pysähtyi pitkäksi aikaa katselemaan lähes jokaista eläintä. Amalia rakastui toden teolla isoon liskoon, joka äidistä näytti enemmänkin iljettävältä kuin suloiselta. Eläinten lisäksi Amaliaa kiinnosti hurjasti kivet ja istutukset. Delfiiniesityksen aikana takana istuvat ihmiset olivat paljon mielenkiintoisempia kuin itse päähenkilöt eli delfiinit.

Amalian ihastus

Mummin lempparit

Minä ja Johnny ja taas mää kälätän sille ;)

Minä ja Johnny ja taas mää kälätän sille 😉

Iso kilppari

Perhonen

Delfiinit tekivät hienoja temppuja

Amalia katselee esitystä

Ei mikään erikoisen innostunut ilme

Oho, mitäs ne nyt tekevät?

Miks sä mua kuvaat, kuvaisit nyt noita delfiineitä iskä!

Tähän päivään päättyivät lomakuulumiset tältä erää, toivottavasti jaksatte vielä lisää viikonlopun aikana. Lomakuulumisten jälkeen pääsemme palaamaan taas normaaliin arkeen, joten yrittäkää nauttia vielä hetki <3

Avainsanat

Kommentit

Aivan tulee lomakuume. Räntää kun sataa Suomessa. Me olimme reilu vuosi sitten inglesin vieressä san agustinissa. Ja myös kävimme palmitos parkissa. Ja kuvat ovat aivan hyviä.

johanna

Oliko mukava paikka tuo jossa te kävitte? 🙂

Kyllä san agustin oli kiva paikka. Rauhallinen. Siellä ei kovinkaan montaa ravintolaa ollut. Ja vain yksi kauppakeskus. Inglesiin piti lähteä jos menoa halusi. Mutta perheloma paikaksi hyvä, meillä oli hotellissa se all inclusive, ja oma kylpylä, joten se riitti. Voin suositella, hotelli oli gloria palace.

Okei kiitos tiedoista ja kiva kun olitte tyytyväisiä 🙂

Kiitos Elli 🙂 Varmasti tulee näillä säillä lomakuume 😉

Olisi kiva, jos joskus panostaisit vähän kuvien laatuun. En nyt tarkoita mitään ”ammattikuvaaja”-tasoa, mutta kuvat on outoja, ilmeet ja asennot sellaisia, että ehkä kotialbumiin, mutta tuo harmaa mekko-kuvakin, seisot ihan kyyryssä.

Kuvat on ainakin 50% blogin viehättävyydestä.
Teksti on myös todella puisevaa. ”Heräsimme, sitten söimme, sitten menimme ulos”. Vähän panostusta ja ehkä opintoja luovaan kirjoittamiseen? 🙂

johanna

Kenen ilmeet ja mikä mekkokuva? Kuvaamisessa mulla on paljon opittavaa ja olenkin ajatellut mennä jossain vaiheessa valokuvauskurssille 🙂
Tekstiin oon ollut ite yleensä tyytyväinen ja tässähän sitä kirjoittaessa koko ajan kehittyy 🙂

Tosi mukava lukea teidän matkasta 🙂 Ja kiva kuulla että lentomatkat meni hyvin. Meidän perhe on meinaan lähdössä Puerto Ricoon tammikuussa, ja vähän jännittää miten matka sujuu 1v2kk ikäisen kanssa. Innolla odotan lisää lomakuulumisia 🙂

johanna

Kiva kuulla, että on mukava lukea lomakuulumisia 🙂
Varmasti teidänkin matka tulee olemaan huippu ja kaikki sujuu varmasti hyvin <3 Puerto Rico on kivan pieni paikka ja takuuvarma aurinko vuoden ympäri 🙂

Tätä blogia on aina niin mukava lukea <3 Ihania kuvia <3

Ja sinulle myös Merja iso kiitos, olet ihana <3

Amalia on niin suloinen tyttö <3 tätä blogia on niin mahtavaa lukea, juurikin siksi koska olette mahtava kolmikko! Kun lähditte reissuun en tiennyt mitä tekisi viikon aikana kun ei pääse teidän ihanaa blogia lukemaan! 🙁 kiitos postauksesta, innolla odotan lisää! 🙂

Voi Ringa aivan ihana kommentti, kiitos <3

Aivan upea blogi! Amalia videoilla ihan supersöpö